Sekcija podjetnic

Aktualne novice


Znani sta zmagovalki natečaja EWA - podpora podjetnicam iz agroživilstva

 


Zmagovalka natečaja je Špela Kocjančič, BoneR kostna juha, ki je sodelovala tudi na 3. dnevu ženskega podjetništva v Ankaranu. Njena mentorica je Mateja Vadnjal, predsednica Sekcije podjetnic.

Zaključni dogodek EWA - Empowering Women in Agrifood v Sloveniji je potekal 16. novembra s predstavitvami idej ambicioznih podjetnic. EWA je program EIT Food, ki ga podpira Evropski inštitut za inovacije in tehnologijo (EIT), organ Evropske unije.

Dogodek so s pozdravnimi nagovori otvorili Renata Zamida, direktorica centra ROG, Maja Oblak iz Zbornice kmetijskih in živilskih podjetij GZS ter Ana Le Marechal Kolar, generalna direktorica Direktorata za hrano in ribištvo na Ministrstvu za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Slednja je poudarila podporo ministrstva pobudam, ki spodbujajo podjetništvo v agroživilskem sektorju.

Aleksandra Bara, koordinatorka programa EWA za severno in vzhodno Evropo pri EIT Food, je podjetnice spodbudila, naj nadaljujejo začeto delo, prof. dr. Aleš Kuhar iz Biotehniške fakultete in vodja EIT Food Hub Slovenija pa je predstavil kako lahko izkoristite prednosti lokalne izpostave EIT Food hub Slovenija. Navzoče je nagovoril tudi vodja programa EWA v Sloveniji,  doc. dr. Blaž Zupan iz Ekonomske fakultete in CPOEF, ki je predstavil poslanstvo programa EWA.

Osrednji del dogodka so bile zaključne predstavitve, kjer so udeleženke programa predstavile svoje inovativne projekte, pri čemer so vse pokazale ustvarjalnost in odločno željo po spreminjanju prehranskega sistema v smeri večje trajnosti in varovanja zdravja potrošnikov.

Dogodek sta dopolnili Tereza Poljanič, lastnica blagovne znamke Tereza's Choice, ki je delila spoznanja o ustvarjanju osebne blagovne znamke v agroživilskem sektorju, in Barbara Meža iz podjetja Barbios, ki je delila svoje izkušnje glede ustvarjanja nagrajenih inovativnih živilskih produktov.

Na okrogli mizi z naslovom Inovacije v agroživilskem sektorju in potencial v Sloveniji so sodelovali prof. dr. Aleš Kuhar iz Biotehniške fakultete, Iva Verbnik iz podjetja Barbios, in Nina Drmelj, direktorica kluba Poslovnih angelov, ki je izpostavila: “Naš ekosistem v Sloveniji nima vizije, se ne povezuje s tujimi partnerji. To je sistemski problem, na ravni države”. Temu je Aleš kuhar dodal “Potrebno je povezovati izobraževalni sistem in prakso, tehnološki razvoj in podjetništvo".  Iva Verbnik pa je poudarila pomen izobraževanja kupcev “Naša vloga je izobraževanje naših kupcev. Ljudje znajo po 7 jezikov,  ne znajo pa ločiti korenja in peteršilja in si kaj skuhati.”

Težko pričakovani trenutek je prišel z razglasitvijo dveh idej, ki sta prejeli najvišje število točk na podlagi ocen komisije in doseženega napredka med programom. Prvo nagrado v znesku 10.000 €  je prejela Špela Kocjančič s prvo slovensko kostno juho BoneR, ki je ob prejemu nagrade povedala: “Zmage na EWA projektu sem neizmerno vesela! Sredstva mi bodo omogočila veliko optimizacijskih procesov v proizvodnji. V prvi vrsti mi ne bo treba vsak 3. dan prenašati plinske bombe, ker bo moj prvi korak priključitev kuhalnih naprav na mestni plinovod. Ročno rezanje loja bo nadomestil zmogljiv aparat za mletje. Moje vsebine, ki jih delim pa bodo zaradi nakupa kvalitetnega telefona in luči za snemanje končno lahko postale uporabnikom malo bolj privlačne. Ker ves čas skrbim, da razvoj proizvodnje sovpada z rastjo prodaje bom veliko sredstev vložila v premišljeno promocijo. Odprla pa bom tudi d.o.o. in računovodske dejavnosti končno prepustila strokovnjakom.  Prenovila bom spletno stran. Nedvomno pa bom še z večjim žarom sledila svoji viziji in poslanstvu ozaveščanja in izobraževanja o ustreznih prehranskih izbirah in problematiki velikega deleža zavržene hrane. V EWA projekt sem se v osnovi prijavila zaradi želje po mentoriranju. S strani mentorice Mateje Vadnjal sem dobila vso podporo, znanje in vse, kar podjetnik na začetku svoje poti potrebuje!“

Nagrado za drugo mesto v višini 5.000 € je prejela Nina Krašna s česnovo emulzijo, ki jo ustvarja pod blagovno znamko Glavca. “Sploh se ne zavedaš, kaj pomeni nagrada, dokler je ne dobiš. Kar nekaj časa potrebuješ, da dojameš, je pa zmaga ena najboljših potrditev, da si na pravi poti. Če si podjetje, ki je še bolj na začetku, kot sem jaz, kar naenkrat dojameš, da si sedaj zares del podjetniškega sveta in s ponosom gledaš na to. Cel projekt, z mentoriranjem vred, pa seveda tudi denarna nagrada, zame pomenijo še več zagona in nadaljevanje dela, ki ga imam rada. Vse se je lepo sestavilo. Ravno urejam lastno proizvodnjo in s prejeto nagrado je sedaj na dosegu roke. Čeprav vem, da pot ni lahka, pa mi je dala zmaga krila, da lahko tudi po zaključku projekta letim naprej po podjetniški poti.”

Aleksandra Bara je z nami po dogodku delila svoje vtise “Zaključek programa EWA v Sloveniji je bil zame poseben. Srečanje z udeleženci programa, mentorji in stisk roke z vsemi je trenutek velikih čustev in potrditev, koliko dobrega prinaša program EWA. Dogodek je privabil tudi številne strokovnjake iz industrije, kar je bila za udeležence odlična priložnost za mreženje. Organizatorjem sem izredno hvaležna za njihov trud pri prvi uvedbi programa EWA v Sloveniji, kar je precejšen izziv, s katerim so se zelo uspešno spopadli. Nasmehi na obrazih udeleženk in številne pozitivne povratne informacije udeležencev so močan dokaz za to.”

Ta dogodek je pokazal potencial in predanost podjetnic, da spodbujajo pozitivne spremembe v agroživilstvu in omogočajo potrošnikom večjo izbiro in možnost boljših prehranskih odločitev.

Kaj je EIT Food?  

EIT Food je največja in najbolj dinamična svetovna skupnost za inovacije na področju hrane. Pospešuje inovacije za vzpostavitev prehranskega sistema, primernega za prihodnost, ki proizvaja zdravo in trajnostno hrano za vse. Ob podpori Evropskega inštituta za inovacije in tehnologijo (EIT), organa Evropske unije, EIT Food vlaga v projekte, organizacije in posameznike, ki delijo skupne cilje za zdrav in trajnosten prehranski sistem. EIT Food spodbuja inovacijski potencial v podjetjih in na univerzah. Ustanavlja in širi zagonska agroživilska podjetja z namenom, da bi na trg poslala nove tehnologije in izdelke. Podjetnike in strokovnjake opremljajo z znanji, potrebnimi za preoblikovanje prehranskega sistema. V središče dela EIT Food postavlja potrošnike in jim pomaga graditi zaupanje v prehransko verigo. 

EIT Food je ena od devetih inovacijskih skupnosti, ki jih je ustanovil Evropski inštitut za inovacije in tehnologijo (EIT), neodvisni organ EU, ustanovljen leta 2008 za spodbujanje inovacij in podjetništva v Evropi. 

Več informacij najdete na spletni strani www.eitfood.eu ali prek družbenih medijev: Twitter, Facebook, LinkedIn, YouTube in Instagram.